سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدلینگ کودک چیست؟

مدلینگ کودک به کودکی اطلاق می شود که به عنوان مدل برای نمایش یا تبلیغات یک محصول تجاری یا خدماتی از طریق عکاسی یا فیلمبرداری استخدام شده است. موفقیت بارز مدل های کودک در پروژه های تبلیغاتی، باعث شده است که تعداد زیادی از کودکان و والدین آنها، مدلینگ کودک را به عنوان یک حرفه پاره وقت دنبال کنند. این کودکان معمولا از طریق مراجعه به افرادی که در زمینه مدل سازی  فعالیت می کنند و تماس مستقیم والدین با  آژانس های مدل سازی، وارد این محیط می شوند.

گاهی اوقات نیز ممکن است کودک در یک مکان عمومی یا از طریق دیگر ابزارهای تبلیغاتی و اجتماعی کشف شود. همیشه این تصور غلط وجود دارد که والدین باید مبلغی را برای ثبت تصاویری حرفه ای از کودک خود، شرکت دادن کودک در کلاس های مدل سازی و تهیه  لباس های فانتزی خرج کنند تا فرزندشان را به صنعت مدلینگ کودک وارد کنند، اما واقعا اینگونه نیست.

در این مقاله از آتلیه کودک ما یاد خواهید گرفت که چگونه فرزند خود را در مسیر مدلینگ قرار دهید و متوجه می شوید که صنعت مدل سازی کودک چیست و آیا ورود به عرصه  مدلینگ کودک برای کودک شما و خود شما به عنوان والدین مناسب است یا خیر، پس مارا تا انتهای این مقاله مفید و کاربردی همراهی کنید.

مدلینگ کودک

 

مراحل ورود فرزند شما به مدلینگ کودک

تهیه لیستی از آژانس های مدلینگ کودک

با جستجو در صفحات مجلات و یا جستجوی گوگل، برای پیدا کردن برخی ازآژانس های مدل سازی کودک در منطقه و شهر محل سکونت خود اقدام کنید. در بیشتر موارد، آژانس های مدلینگ کودک در کلان شهرها  واقع شده و در هر جایی یافت نمی شوند. اگر در یک کلان شهر بزرگ زندگی می کنید، شانس یافتن یک آژانس مدلینگ کودک مناسب برای شما بیشتراست.

 

بررسی اعتبار لیست آژانس های مدلینگ کودک

هنگامی که لیستی از اسامی آژانسها را تهیه کردید، کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که آنها آژانس های معتبر و با سابقه ای هستند و مطمئن شوید که آنها فرزندان شما را قبول می کنند. برخی آژانس ها فقط بچه های بالای 15 سال را قبول می کنند و نوزادان و کودکان زیر 10 سال را نمی پذیرند. همچنین می توانید با جستجو در فضای مجازی و انجمن ها از افراد و خانواده هایی که تجربه استفاده از چنین آژانس هایی را داشته اند سؤال کنید و درباره هر آژانس خاص، اطلاعاتی را به دست آورید. مساله بعدی اطمینان از قانونی بودن این آژانس ها می باشد که باید از آن مطلع شوید.

بسیاری از کلاهبرداران وجود دارند که به دلیل عدم آگاهی والدین از صنعت مدلینگ کودک به آنها حقه می زنند و مبالغ زیادی را از آنها اخاذی ی کنند. توجه کنید که فرزند شما نیازی به کلاس های مدلینگ ندارد. این کلاس ها اتلاف پول و زمان می باشد و بی فایده هستند. اگر کودک شما بتواند دستورالعمل ها و نکات ارائه شده در این مقاله را به خوبی اجرا کند و شما او را در این راه همراهی کنید، قطعا بدون هیچ هزینه اضافی می توانید کودک خود را به سمت عرصه مدلینگ سوق دهید. هیچ دلیلی وجود ندارد که به کسی پول پرداخت کنید تا فرزند شما را وارد عرصه مدلینگ کند. اگر فرزند شما توسط یک آژانس مدلینگ مورد پسند واقع شده باشد، آژانس پس از هر پروژه تبلیغاتی به شما مبلغی پرداخت می کند.

 

تهیه عکس برای آژانس های مدلینگ کودک

هنگامی که لیست خوبی از آژانس های قانونی آماده کردید، وقت آن است که شروع به گرفتن عکس از کودک خود برای ارسال به آنها کنید. شما در این مرحله نیازی به عکس های حرفه ای ندارید و همچنین به لباس های فانتزی و گران قیمت برای کودک خود هم احتیاجی ندارید. کودک خود را با لباس های ساده و ترجیحا با رنگ های جامد بپوشانید ، زیرا نقش و نگار بیش از حد روی لباس، می توانند چشم ها را از مشاهده چهره زیبای فرزندتان دور کنند. به این فکر کنید که چه رنگهایی با چشم، پوست یا موهای کودک شما همخوانی بیشتری دارد. عکس هایی تمیز و شفاف  بگیرید که ویژگی های ظاهری فرزند شما را به بهترین وجه ممکن نشان دهد.

سعی کنید از گرفتن عکس های زیر خودداری کنید:

  • با کلاه
  • با آرایش
  • با لباس مجلسی
  • با چشم های بسته
  • با کودکان دیگر
  • با پس زمینه شلوغ

شما دقیقا باید تصاویری را که کودک شما را به طور واضح و بدون هیچ پوشش اضافه ای نمایش میدهند، تهیه کنید. سه یا چهارعکس خوب و تمیز می تواند کافی باشد. شاید یک عکس از چهره خندان کودک شما، یک عکس با چهره متفکرانه، یک عکس در حین اخم کردن و یک عکس تمام قد، مناسب ترین تصاویر باشد. آموزش ژست دهی کودک می تواند قبل از عکاسی از کودک بسیار مفید باشد و در کیفیت تصاویر تاثیر بگذارد، پس آن را فراموش نکنید.

مدل سازی کودک

 

رعایت اصول عکاسی هنگام تهیه تصاویر

سه یا چهار عکسی که شما برای ارسال به آژانس انتخاب می کنید باید بهترین عکس ها باشند. همان طور که قبلا گفتیم، شما به عکس های حرفه ای در این مرحله احتیاج ندارید. با این حال، گرفتن عکس های خوب به تنهایی می تواند وقت گیر باشد. دوربین خود را به هر کجا که می روید با خود ببرید و در هر حالتی از کودک خود عکس بگیرید. هرچه بیشتر عکس بگیرید، شانس شما برای ثبت بهترین عکس ها از کودکتان بیشتر خواهد بود. نکته دیگر برای گرفتن عکس ها، توجه به روشنایی تصاویر است. شما یک عکاس حرفه ای نیستید، بنابراین باید با مطالعه درباره  اصول نوردهی در عکاسی کودکان و عکاسی کودک با نور طبیعی نکاتی را یاد بگیرید که در تهیه عکس های با کیفیت از کودکتان، به شما بسیار کمک خواهد کرد.

 

ارسال عکس ها برای آژانس های مدلینگ کودک

پس از انتخاب عکس های خود، وقت آن رسیده است که ارسال آنها را به آژانس های مدلینگ کودک آغاز کنید. وب سایت های هر آژانس را برای راهنمایی های ارسال تصاویر، بررسی کنید. بیشتر آژانس ها در وب سایت خود دقیقا به شما خواهند گفت که می خواهند شما چگونه اقدام کنید و دقیقا چه چیزی  را برای آنها ارسال کنید. دستورالعمل های آنها را صریحا دنبال کنید و طبق آنها عمل کنید.

برخی از آژانس ها نیاز دارند که فقط به آنها تصاویر کودکتان را ایمیل کنید و بعضی دیگر پر کردن پرسشنامه ای را به شما پیشنهاد می دهند. بیشتر آنها می خواهند اطلاعات اولیه فرزند شما را بدانند، اطلاعاتی نظیر؛ نام، تاریخ تولد، قد، وزن و سایر موارد. فراموش نکنید که نام و شماره تلفن خود را درج کنید تا آنها بتوانند با شما تماس بگیرند.  آنها تقریبا به همان اندازه که فرزندان شما را مورد بررسی قرار می دهند به والدین هم نگاه می کنند، زیرا به نوعی والدین وقتی بچه ها را به آژانس می برند، نماینده قانونی آنها به حساب می آیند.

مدلینگ کودک

 

انتظار برای پاسخگویی

اگر یک آژانس مدلینگ کودک به فرزند شما علاقه مند باشد، آنها با شما تماس می گیرند، گاهی اوقات همان روز، بعضی اوقات هفته بعد و گاهی اوقات چند ماه بعد. برخی آژانس ها همچنین با شما تماس خواهند گرفت تا به شما اطلاع دهند که علاقه ای ندارند با فرزند شما همکاری کنند. اما بسیاری از آژانس ها توانایی پاسخگویی به هر پیام ارسالی را ندارند و متاسفانه سکوت آنها به معنای علاقه آنها نیست. اگر خوش شانس باشید، با شما تماس گرفته می شود و از شما خواسته می شود تا فرزندتان را برای مصاحبه به آژانس بیاورید. اگر فرزند شما در یک آژانس پذیرفته نشود، ممکن است توسط  یک آژانس دیگر پذیرفته شود، پس نا امید نشوید. دلایل زیادی وجود دارد که به بعضی از کودکان جواب منفی داده می شود و این بدان معنا نیست که فرزند شما به اندازه کافی زیبا نیست.

به عنوان مثال، اگر فرزند شما دختر بچه ای است که پوستی سفید دارد و موهایی روشن و چشم هایی رنگی دارد، ممکن است آژانسی که تصاویر دختر خود را برای آن ارسال کرده اید، در حال حاضر شش یا هفت دختر بچه با این مشخصات ظاهری در تیم خود داشته باشد و ممکن است نخواهد کودک دیگری را با این مشخصات به تیم خود اضافه کند. پس اگر فرزند شما در یک آژانس پذیرفته نشده است، به ادامه عکس گرفتن و تصحیح عکس های ارائه شده خود و ارسال مجدد آنها به آژانس های دیگر در حدود شش ماه ادامه دهید.

اگر در این راه پایدار باشید، ممکن است سرانجام فرزندتان مورد تایید یکی از این آژانس ها قرار گیرد. با این حال باید بدانید که مدلینگ کودک یک زمینه بسیار رقابتی و سلیقه ای است و باید برای ورود کودک خود به این عرصه تلاش و پشتکار داشته باشید.

 

 اما آیا ورود به مدلینگ کودک برای فرزند شما مناسب است؟

مدلینگ برای هر کودکی مناسب نیست. مدل های کودک نیز باید مطیع و حرف گوش کن باشند. ممکن است از یک مدل کودک خواسته شود تا انواع کارهای ناراحت کننده را انجام دهد، مانند ایستادن در یک ساحل سرد با لباس شنا، یا پا کردن کفشهایی که خیلی کوچک هستند،  یا اینکه در یک ساعت مدل موهای خود را سه بار تغییر دهند.

اگر فرزند شما از اینکه موهای او را مدام شانه و اسپری کنند متنفر است یا از تغییر لباس مکرر، بدش می آید، مدل سازی ممکن است برای او مناسب نباشد. اگر کودک شما با بزرگسالان و غریبه ها احساس راحتی نمی کند، عرصه مدلینگ می تواند برای او نامناسب باشد. اما کار با نوزادان باید به طور کلی آسان باشد، چرا که آنها  از کار با افرادی  که نا آشنا هستند، ممکن است نترسند. کودکان نوپا البته غیرقابل پیش بینی هستند و بعضی اوقات مدیریت آنها نیز می تواند دشوار باشد.

مدلینگ نوزاد

 

آیا اینکه والدین یک مدلینگ کودک باشید، برای شما مناسب است؟

به عنوان والدین، ??بهتر است که به مدلینگ کودک به عنوان یک ماجراجویی سرگرم کننده برای خود و فرزندتان نگاه کنید. انتظار نداشته باشید که فرزند شما ثروتمند شود، یا یک ماشین جدید برای شما خریداری کند! بدیهی است که کودکان مختلفی که در شهرهای گوناگون زندگی می کنند دارای درجه های متفاوتی از موفقیت هستند، اما به عنوان والدین برای شما بهتر است که به عنوان یک سرگرمی یا یک ماجراجویی به آن نگاه کنید. مدلینگ کودک می تواند پرسود باشد، اما نه به حدی که برخی فکر می کنند. باز هم، هر مورد متفاوت است. مدل سازی یک زمینه کاملا رقابتی است.

مدل سازی یک تجارت است. اگرچه مشاهده آن به عنوان یک سرگرمی یا ماجراجویی برای شما مفید است، اما باید آن را از نظر تجاری نیز مشاهده کنید. مدلینگ کودک یک تجارت است و عکاسان، کارگردانان بازیگران و سایر عوامل معمولا از شنبه تا پنجشنبه  در ساعات کاری فعالیت می کنند و یک کار کاملا حرفه ای به حساب می آید.

 

آینده یک مدلینگ کودک چیست؟

یک کودک که وارد عرصه مدلینگ شده است، در صورت ادامه مسیر و انتخاب های درست، می تواند آینده درخشانی داشته باشد. آینده یک مدلینگ کودک می تواند به چند مسیر متفاوت ختم شود. یک مدل کودک می تواند در آینده به یک مدل تبلیغاتی تبدیل شده که عکسش در بیلبوردها و مجلات در پروژه های مختلف تبلیغاتی به نمایش در می آید. بعضی از مدل های کودک نیز به سمت صنعت مد و فشن رفته و به یک مدل لباس برجسته تبدیل می شوند. در مواردی نیز مشاهده شده است که مدل های کودک در آینده وارد عرصه بازیگری نیز شده اند. به طور کلی آینده یک مدلینگ کودک درخشان و جذاب می باشد، به شرطی که کودک از مسیر خارج نشود وانتخاب های درستی داشته باشد، که در این امرنقش والدین کودک می تواند حیاتی باشد.

مدل کودک