سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش عکاسی کودک با ژست طبیعی

دیگر دوره ژست‌های کلیشه‌ای به سر آمده و ژست‌های طبیعی جایگزین شده‌اند. آیا عکاسی کودک با ژست را امتحان کرده‌اید؟ قطعا شما هم میانه‌ای با ژست مصنوعی و خنده‌های ساختگی ندارید؛ یک خنده واقعی در عکس به صد خنده مصنوعی می‌ارزد.
حالا تصور کنید به تصویر کشدن دنیای کودکانه‌ای که هیچ تظاهر و دورویی ندارد، تا چه حد دلچسب و جذاب می‌تواند باشد به شرطی که

بایدها و نبایدهای عکاسی کودک با ژست طبیعی را بلد باشید!

همیشه دست به دوربین باشید!

شاید مهم‌ترین و شاخص‌ترین برگ برنده عکاسی کودک با ژست طبیعی، همین مورد باشد. اگر همیشه در کمین شکار لحظه‌‌های ناب فرزندتان باشید، صحنه‌های حیرت انگیزی از ژست‌های طبیعی آن‌ها را کشف خواهید کرد.
در این حالت فرقی نمی‌کند فرزندتان خانه باشد، یا در پارک و مرکز خرید و طبیعت، چرا که تمرکز این نوع عکاسی تنها در ثبت ژست‌های طبیعی عاری از هرگونه تظاهر است!
بد نیست قبل از هرچیز تحقیق اجمالی در مورد تنظیمات دوربین برای عکاسی از کودک داشته باشید.

آموزش عکاسی کودک با ژست طبیعی

ژست های طبیعی کودکان

عکاسی کودک با ژست طبیعی با رنگ‌های انگشتی:

غیرممکن است به کودکی رنگ انگشتی بدهید و او از خوشحالی بال درنیاورد و غیرممکن‌تر اینکه بعد از عکاسی از این ذوق کودکانه، از نتیجه کار راضی نباشید! یک پک رنگ‌های انگشتی تهیه کنید و گوش به زنگ باشید تا لحظه به لحظه این اوقات خوش کودک را ثبت کنید.

عکس های بامزه از کودکان

بانی موقعیت‌های هیجان‌انگیز باشید:

همیشه عکس‌العمل‌های ناگهانی، بهترین سوژه‌ها هستند. به عنوان مثال، عکس‌العمل فرزند شما حین خوردن لیمو ترش، مواجهه با اسباب بازی مورد علاقه، خوردن غذای مورد علاقه، دیدن خواهر و برادر، دیدن پدر یا مادر بعد از مدت طولانی، حین تماشای کارتون و… سوژه‌های هیجان انگیزی به حساب می‌آیند.
در این مورد خاص بهتر است زاویه عکاسی را روی چهره کودک تنظیم کنید تا علاوه بر زبان بدن، احساسات نهفته در چهره هم گویای همه چیز باشد.

عکاسی از خنده کودکان

عکاسی از کودک

دوربین را پنهان کنید:

این خصوصیت مشترک بین تمام کودکان است که با دیدن دوربین یا موبایل دوربین‌دار، ژست می‌گیرند و به لنز خیره می‌شوند؛ پس برای عکاسی با ژست طبیعی، او را متوجه دوربین نکنید. یا زمانی اقدام به عکاسی نمایید که سر کودک حسابی گرم است و متوجه خیالات شما نیست.

عکاسی از نوزاد

عکاسی با ژست طبیعی در منزل:

با اینکه مرتب بودن لباس‌ها در عکاسی خیلی مهم است اما گاهی برای عکاسی کودک با ژست طبیعی، می‌توان قید این اصل مهم را زد و از کودک با لباس‌های نامرتب و گاها کثیف عکس گرفت و تصاویر جالبی ثبت کرد.
به عنوان مثال، عکاسی از کودکی که به تازگی غذا خوردن مستقل را تجربه می‌کند، با دهان و لباس کثیف و ذوق وافری که از این حرکت جدید خود دارد، در طول عمر کودک تکرار نشدنی است.
البته عکاسی با لباس مرتب و خانه مرتب‌تر هم خالی از لطف نخواهد بود.

عکاسی از غذا خوردن کودک

 

عکاسی از غذا خوردن

آموزش عکاسی کودک با ژست طبیعی

ایده های عکاسی طبیعی از نوزاد

عکاسی سر بزنگاه!

تصور کنید مچ کودکتان را حین خرابکاری گرفته‌اید؛ مثلا ظرف حبوباتتان را مورد عنایت قرار داده و همه را با هم مخلوط کرده است؛ یا قیچی به دست، تکه‌های پرده گران‌قیمت منزلتان را می‌کند و کاردستی درست می‌کند؛ شاید هم خودکار را برداشته حسابی از خجالت دیوار و مبل‌هایتان درآمده است. لطفا در چنین شرایطی به جای عصبانیت موبایلتان را بردارید و از دست گل کودک، عکاسی کنید.
بی‌شک اگر به اعصابتان مسلط باشید، جالب‌ترین سوژه طبیعی را شکار کرده‌اید.

ژست های طبیعی برای عکاسی

عکاسی از خرابکاری کودکان

خواب، طبیعی ترین ژست طبیعی!

آلبومی یک عکس با ژست طبیعی کودک در خواب نداشته باشد، آلبوم نیست. همه ما یک عکس در خواب، بین عکس‌های کودکی‌مان داریم که حسابی خاص و منحصربفرد است.
عکاسی در حالت خواب، می‎تواند داخل آتلیه کودک و توسط عکاس انجام شود یا خود شما مسئولیتش را بر عهده بگیرید و در یک رخت‌خواب مرتب با کمی ایده‌های خلاقانه، از کودکتان عکس بگیرید.
قرار دادن عروسک و گل‌های طبیعی با آرایش زیبا در کنار محل خواب کودک، می‌تواند عکس شما را از حالت خنثی و بی‌حال درآورد.

عکاسی از کودک در خواب

عکاسی از نوزاد در خواب

صبر، صبر، صبر!

در عکاسی با ژست‌های طبیعی، پروسه به نتیجه رسیدن خیلی کند است؛ درست برعکس عکاسی با ژست‌های غیرطبیعی که در چشم به هم زدنی تمام می‌شود. با اینکه عکاسی کودک با ژست طبیعی کمی زمانبر است و صبر و حوصله می‌طلبد اما نتیجه نهایی به قدری جذاب است که فراموش می‌کنید چه مقدار از شما زمان گرفته است! حواستان باشد سوژه اصلی عکاسی شما کودکان هستند و نسبت به عکاسی از بزرگسالان، حوصله بیشتری می‌طلبند.

عکاسی از کودک با ژست طبیعی

ایده های عکاسی از کودک

اصول عکاسی از کودک

عکاسی کودک با ژست طبیعی در شیرخوارگی:

وقت را غنیمت بشمارید و تا زمانی که کودک شیر می‌خورد، دست به کار شوید تا این سوژه ناب را به تصویر بکشید. این عکس یک عکس تقریبا خانوادگی است که علاوه بر احساس بامزه کودک، عشق و علاقه مادر را هم جاودانه می‌کند.
چنین عکسی هم در محیط منزل و هم در هر فضای مناسب دیگری ایده جالبی خواهد بود خصوصا اگر یک زاویه خلاق و هنری برای ثبت آن کشف کنید.
شاید بد نباشد آخرین روزهای شیرخوارگی کودک را هم به تصویر بکشید و کلکسیون بی نظیر خاطران او را تکمیل نمایید.

عکاسی از نوزادان شیرخوار

عکاسی از شیرخواران

گریه و زاری کودک به روایت تصویر:

شاید خنداندن اجباری کودک شدنی باشد ولی گریه زوری، غیرممکن است. پس عکاسی از کودک حین گریه و نق‌نق های کودکانه، یکی از طبیعی‌ترین ژست‌هاست. زمانی که فرزندتان در حال بدخلقی کردن است یا احیانا گریه می‌کند فرصت را غنیمت بشمارید و عکس بگیرید. مطمئن باشید جذابیت صورت غمگین یا عصبانی کودک در آینده برایش جالب خواهد بود.

عکاسی از گریه نوزاد

عکاسی از اخم نوزاد

عکاسی خلاقانه از نوزاد

آب‌بازی در حمام:

همانقدر که کودکان عاشق آب بازی کردن هستند، از حمام متنفرند؛ تفاوت آب بازی با حمام برای کودک از زمین تا آسمان است! گاهی اوقات شرایط بازی با آب در حمام یا حیات یا بالکن را برای فرزندتان فراهم کنید و به صورت غیرعلنی از واکنش‌ها و ذوق کردن‌هایش عکس بگیرید.
اگر مایو یا لباس شنای جذاب هم داشته باشید نور علی نور است.

آب بازی کودک

ایده های عکاسی کودک با ژست طبیعی