سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

خواباندن نوزاد قبل از عکاسی نکته بسیار مهمی است که باید از عهده آن به خوبی بربیایید، وگرنه برای تهیه آلبوم عکس نوزاد خود دچار مشکل خواهید شد. خواباندن نوزاد در آتلیه کودک کار چندان دشواری نیست، به شرطی که روش و اصول صحیح آن را بلد باشید. فراموش نکنید که نوزاد شما کاملا به شما وابسته است و وقتی او گریه می کند، این کار در واقع راهی برای برقراری ارتباط او با نیازهایش است و از شما درخواست توجه و مراقبت می کند. هنگامی که به آتلیه کودک برای عکاسی از نوزاد خود مراجعه می کنید، ممکن است او مداوم گریه کند و فرآیند عکاسی را مختل کند. به همین منظور در این مقاله از پیکسان، ابتدا دلایل گریه نوزادان در جلسه عکاسی را بررسی نموده و سپس راه حل هایی برای خواباندن نوزاد قبل از عکاسی به شما توصیه خواهیم کرد.

خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

 

دلایل گریه کردن نوزاد هنگام جلسه عکاسی

در این میان، دلایلی وجود دارد که نوزاد شما ممکن است حین جلسه عکاسی گریه کند و شما آنچه را که می توانید برای آرامش او باید انجام دهید.

 عمده ترین دلایل گریه نوزادان در جلسه عکاسی موارد زیر است:

  • گرسنگی یکی از شایع ترین دلایلی است که سبب می شود نوزاد شما گریه کند، به خصوص اگر او یک نوزاد پسر باشد. هرچه نوزاد شما کم سن تر باشد و در ماه های ابتدایی تولد خود قرار داشته باشد، احتمال گرسنگی آن بیشتر است. شکم نوزاد شما کوچک است و خیلی نمی تواند گرسنگی را تحمل کند، بنابراین طولی نمی کشد که او به شیر احتیاج پیدا می کند.
  • علت دقیق گریه مداوم نوزادان گاهی مشخص نیست. این امر در نوزادان بسیار متداول است، به طوری که بسیاری از متخصصان فکر می کنند این ممکن است به سادگی یک مرحله رشد عادی برای نوزاد باشد.
  • نوزاد شما برای به دست آوردن حس آرامش، به نوازش، تماس جسمی و توجه زیادی نیاز دارد. بنابراین گریه او ممکن است به معنای این باشد که او فقط می خواهد نوازش شده و در آغوش شما قرار بگیرد.
  • ممکن است نوزاد شما فرآیند خوابیدنش را برای شما دشوار کند، به خصوص اگر او بیش از حد خسته باشد. نوزاد شما هر چه کوچک تر باشد، نشانه های خواب وی لطیف تر است، بنابراین ممکن است چند هفته طول بکشد تا این علائم را تشخیص دهید. سر و صدا و گریه کردن، خیره شدن به یک نقطه و ساکت بودن نوزاد، برخی از راه هایی است که کودک شما به شما می گوید به خوابیدن نیاز دارد.

توجه کنید که:

  • گاهی دلیل گریه نوزاد شما، ممکن است ناشی از سرد بودن یا گرم بودن بیش از حد محیط برای بدن او باشد. این قضیه نوزاد را کلافه می کند و باعث گریه او می شود. شما می توانید با دست زدن به بدن و سر نوزاد یا دست و پای او متوجه شوید که گرما او را آزار می دهد یا سرما، و سعی در رفع این مشکل نمایید.
  • یکی از دلایل رایج گریه نوزاد شما ممکن است کثیف شدن پوشک او باشد. این قضیه ممکن است سبب تحریک پوست کودک شده و او را آزار دهد.

گریه کردن نوزاد

 

 8 روش برای خواباندن نوزاد قبل  از عکاسی

1- نوزاد را گرم نگه دارید

نوزادان با تنظیم دمای بدن خود، می توانند شرایط بهتری پیدا کنند و راحت تر به خواب بروند. برای خواباندن نوزاد در آتلیه کودک مهم است که فضای آتلیه خود را گرم نگه دارید. همچنین قبل از قرار دادن یک نوزاد در محیط عکاسی، پتوهای زیر نوزاد را ابتدا با قرار دادن روی شوفاژ یا بخاری گرم کنید. اگر تصمیم به استفاده از بخاری در آتلیه دارید حتما آن را از نوزاد دور نگه دارید تا به پوست حساس او آسیب نرسانید. اگر در طول جلسه  عکاسی محیط را گرم  نگه دارید، نوزاد با آرامش خاطر بیشتری می خوابد.

خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

 

2- یک موسیقی ملایم پخش کنید

صداهای موجود در رحم مادر بسیار بلند است و صدای ضربان قلب مادر، بلند ترین صدایی است که نوزاد در شکم مادر می شنود. اگر سر و صدای کمی، نظیر پخش یکی موسیقی ملایم در استودیو ایجاد کنید، نوزاد با آرامش بیشتری می خوابد و خواب او عمیق تر خواهد بود. پخش موسیقی نه تنها برای کودک مفید است، بلکه باعث آرامش عکاس و والدین نوزاد می شود و به خواباندن نوزاد قبل از عکاسی کمک شایانی می کند. آرامش بسیار مهم است زیرا نوزادان انرژی شما را جذب می کنند.

 

3- نوزادان وقتی گرسنه نیستند، راحت تر می خوابند

ما همیشه از والدین نوزاد می خواهیم که تا رسیدن به استودیو سعی کنند از شیر دادن به نوزاد خودداری کنند. معمولا بهتر است مادر نوزاد در آتلیه به نوزاد شیر بدهد، تا نوزاد راحت تر به خواب برود. نوزادان وقتی گرسنه نیستند، راحت تر می خوابند. توجه داشته باشید که نوزادان با شکم سیر، راحت تر می خوابند و خواب آنها عمیق تر است.

خواباندن نوزاد در آتلیه کودک

 

4- نوزاد را قبل از آمدن به آتلیه، بیدار نگه دارید

برای خواباندن نوزاد قبل از عکاسی ما همیشه از والدین می خواهیم که قبل از ورود به آتلیه، 1 تا 2 ساعت نوزاد خود را بیدار نگه دارند. حمام کردن نوزاد قبل از حضور در آتلیه برای عکاسی، یک راه خوب برای خسته کردن نوزاد است. این یک روش عالی برای نوزادان است که می توانند قبل از آمدن به آتلیه کمی از ریه های خود کار بکشند و کمی خود را خسته کنند، تا در جلسه عکاسی راحت تر به خواب فرو روند. حمام کردن قبل از عکاسی همچنین به زیبا تر شدن موهای نوزاد کمک می کند.

 

5- انتخاب ساعت مناسب برای عکاسی

در صورت امکان، همیشه جلسات عکاسی از نوزاد را صبح ها برنامه ریزی کنید. چرا که این زمانی است که نوزادان با آرامش بیشتری می خوابند. عکاسی در بعد از ظهر می تواند بسیار مشکل تر باشد. هرکسی که نوزاد کوچکی دارد می تواند این واقعیت را تأیید کند که نوزادان در بعد از ظهرها در بهترین شرایط خود نیستند و عمدتا کلافه و گریان هستند.

 

6- آرام و خونسرد باشید

نوزادان حال و احوال ما را درک می کنند و می توانند انرژی ما را دریافت کنند. اگر عصبی یا مضطرب هستید، نوزاد این احساس را درک خواهد کرد و او نیز مضطرب و عصبی می شود. اگر مادر کودک مضطرب باشد، این می تواند بر نحوه عملکرد نوزاد نیز تاثیر بگذارد. در آتلیه باید دو صندلی راحت پشت سرعکاس قرار دهید تا والدین بتوانند فضایی مشخص و کافی برای مشاهده عکاس و نوزاد داشته باشند. این قضیه سبب آرامش والدین و به تبع آن آرامش نوزاد می شود و فرآیند خواباندن نوزاد در آتلیه کودک را تسریع می کند.

خواباندن نوزاد در آتلیه کودک

 

7- بهترین دوره برای عکاسی از نوزاد را انتخاب کنید

بهترین زمان برای عکاسی از یک نوزاد در چهارده روز اول زندگی است. در این مدت آنها با آرامش خاطر بیشتری می خوابند و راحت تر می توان در حالت های گوناگون از آن ها عکس گرفت. معمولا از نوزادانی که سن آنها کمتر از 5 روز است، عکاسی نکنید، زیرا آنها هنوز در حال تطبیق با دنیای بیرون از شکم مادر هستند و پوست آنها اغلب می توانند بسیار قرمز یا زرد باشند. دو هفته تا دوماه پس از تولد، بهترین زمان برای عکاسی از نوزاد است. در این دوره، نوزاد با آرامش بیشتری می خوابد و فرآیند خواباندن نوزاد قبل از عکاسی فوق العاده ساده تر خواهد بود.

 

8- جلسه عکاسی نوزاد را از قبل برنامه ریزی کنید

جلسات عکاسی از نوزاد می تواند بسیار وقت گیر باشد، بنابراین باید بر اساس زمان برگزاری جلسه، آن برنامه ریزی کنید و به والدین آموزش دهید. اگر در مورد زمان استرس داشته باشید، بچه ها نیز چنین احساسی خواهند داشت. جلسه معمولی عکاسی از نوزاد  حداقل سه تا چهار ساعت به طول می انجامد. زمان لازم است تا نوزادان به راحتی در معرض دید قرار بگیرند و با آرامش بخوابند. همچنین کامل کردن جزئیات کوچک، مانند صاف نگه داشتن دست و انگشتان زمان عکاسی نیز گاهی زمان بر می باشد.

خواباندن نوزاد قبل از عکاسی

 

منبع

mcpactions.com