سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکور آتلیه کودک

دکور آتلیه کودک مهمترین بخش از یک آتلیه کودک می باشد. هنگام راه اندازی آتلیه کودک توجه به تجهیزات مورد استفاده برای عکاسی و دکور آتلیه کودک ضروری می باشد، چرا که اولین چیزی که نظر مراجعه کنندگان و مشتریان شما  را به خود جلب می کند، دکور آتلیه کودک شماست. پس سعی کنید آتلیه کودک خود را مطابق استاندارد های روز، که در این مقاله به بررسی نکات و موارد آن خواهیم پرداخت، آماده کنید.

دکور آتلیه کودک

تجهیزات لازم برای دکور آتلیه کودک

دوربین حرفه ای DSLR

بیایید با اولین و بارزترین مورد ضروری شروع کنیم. یک دوربین حرفه ای DSLR. هر دوربینی که با آن احساس راحتی کنید، کافی خواهد بود، اما ترجیحا دوربینی را انتخاب کنید که در رده ای بین طیف میان رده تا سطح بالا قرار دارد. دوربینی با یک سنسور بزرگتر که می تواند بدون نیاز به استفاده از فلاش، تصاویر تمیز و با کیفیتی را ثبت کند. قبل از هر چیز، شما باید یک دوربین با کیفیت برای عکس برداری داشته باشید، چرا که اگر بهترین دکور آتلیه کودک را نیز داشته باشید، بدون وجود یک دوربین با کیفیت برای ثبت تصاویر با وضوح بالا، این دکور جذاب ارزشی نخواهد داشت.

 

لنز استاندارد و خوب

یک لنز استاندارد خوب است، اما اگر می خواهید چند گزینه اضافی در دست داشته باشید، یک لنز خوب برای عکس گرفتن از کودکان ایده آل است، زیرا معمولا دیافراگم های بزرگتری دارد (که البته برای جلوگیری از استفاده از فلاش نیز مفید است). با استفاده از یک لنز خوب و استاندارد، تصاویر با وضوح و کیفیت بالاتر  و با ناهنجاری های کمتری مشاهده می شوند. داشتن یک لنز خوب برای گرفتن عکس های بسیار نزدیک ( زوم) و با کیفیت بسیار بالا از انگشتان دست، انگشتان پا، مژه ها، لب ها و سایر جزئیات ریز که والدین می خواهند در جلسه عکاسی از کودک خود ثبت کنند، بسیار ضروری است. داشتن یک لنز خوب نیز مانند داشتن یک دوربین حرفه ای، برای ثبت جذاب تر دکوراسیون آتلیه کودک شما الزامی است.

لنز عکاسی

رفلکتور عکاسی

بحث زیادی درمورد استفاده از فلاش ها و چراغ های استودیویی برای دکور آتلیه کودک وجود دارد، بنابراین بیشتر عکاسان ترجیح می دهند از نور طبیعی هنگام عکاسی از کودک استفاده کنند. به همین دلیل، اگر در محیط بیرون آتلیه عکس برداری نمی کنید، حتما به یک رفلکتور یا بازتابنده نور احتیاج دارید. استفاده از یک رفلکتور چند کاره که از زوایای مختلف، تابش نور را مسدود و یا تقویت کند، برای دکور آتلیه کودک شما الزامی است.

 

سافت باکس

اگر در فصل زمستان و به دلیل سرما یا بارش باران مجبورید در داخل استودیو از کودک عکس برداری کنید و نور طبیعی مناسبی در دسترس شما نیست، نورپردازی مصنوعی تنها گزینه شماست. استفاده از سافت باکس بهترین گزینه برای شما می باشد. استفاده از سافت باکس می تواند به ایجاد نوعی نور نرم و پراکنده کمک کند و می تواند نور طبیعی را از فاصله نزدیک برای عکسبرداری از کودک بازسازی کند.

سافت باکس

تصاویر پس زمینه

برای دکور آتلیه کودک، داشتن چندین زمینه متفاوت و متنوع برای عکس برداری از کودک ضروری است. با استفاده از ترکیبی از مواد جامد و الگوهای آماده، می توانید چندین زمینه متفاوت ایجاد کنید. همچنین می توانید از پتوهای نرم استفاده کنید که  با استفاده از گیره به استند وصل شده اند. با ایجاد یک مجموعه پس زمینه کامل، شما به معنای واقعی کلمه می توانید از هر چیزی به عنوان پس زمینه استفاده کنید. کاغذ دیواری، کاغذ ساختمانی، پارچه، موکت و یاحتی فرش

توجه داشته باشید که تصاویری که برای پس زمینه انتخاب می کنید باید با روحیه کودکان سازگار باشند. شما می توانید از طرح های رنگارنگ و گل دار استفاده کنید. استفاده از طرح های کارتونی نیز می تواند جالب و جذاب باشد.

 

کفپوش آتلیه

نمای کف آتلیه شما، در تصاویر گرفته شده بسیار موثر می باشد. در واقع تهیه کفپوش مناسب برای آتلیه، گران ترین بخش دکور آتلیه کودک می باشد. استفاده از کفپوش چوبی می تواند بهترین گزینه برای یک آتلیه کودک باشد. البته استفاده از کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان که موجب براقیت سطح می شود، نیز برای آتلیه کودک می تواند مناسب باشد وبه زیبایی دکورآتلیه کودک کمک قابل توجهی نماید.

کفپوش آتلیه عکاسی

تختخواب، نیمکت و صندلی

واضح است، شما باید جایی را برای قرار دادن تجهیزاتی نظیر تختخواب، نیمکت و صندلی در هنگام عکس گرفتن از کودکان در نظر بگیرید. این تجهیزات جزء جدایی ناپذیر دکور آتلیه کودک به حساب می آیند. توجه داشته باشید که هنگام انتخاب صندلی، به ارتفاع آن دقت کنید، به گونه ای که خیلی بلند نباشد و برای نشستن کودکان مناسب باشد.

 

لواز جانبی و لباس

هنگامی که صحبت از عکاسی از کودکان می شود، لوازم جانبی و لباس های خاص و کودکانه  راهی عالی برای اضافه کردن عناصر جالب توجه به عکس های شما هستند. برخی از لوازم جانبی معمول مانند پتوهای کرکی، سبد، حیوانات اسباب بازی، کلاه های بافت یا لبه دار، بال های فرشته به اندازه کودک و سایر لباس ها و روسری های زیبا، مواردی است که باید در دکور آتلیه کودک شما وجود داشته باشد.

دکور آتلیه کودک

تهویه و سیستم گرمایش

از آنجا که نوزادان کوچک معمولا در جلسات عکاسی چیزی نمی پوشند، برای گرم کردن آنها به چیزی نیاز دارید. استفاده از یک بخاری برقی کوچک یا بعضی از پکیج های گرمایشی (یا هر دو) می تواند برای گرم نگه داشتن فضا مناسب باشد. اگر در فصل تابستان عکس برداری می کنید حتما از تهویه ای مناسب یا یک پنکه برای خنک کردن فضای استودیو استفاده کنید تا کودک از گرما کلافه نشود.

 

وسایل نظافت و تمیز کردن کودک

اگر در حال عکاسی از کودک بدون لباس و پوشک هستید، این انتظار را داشته باشید که در حین جلسه با برخی از حوادث (از نوع کثیف) روبرو شوید! دستمال های پارچه ای مرطوب، حوله های کاغذی یا هر چیزی برای تمیز کردن کودک را از قبل آماده کنید. هنگامی که همه وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشید، آرامش خاطر بیشتری هنگام عکاسی خواهید داشت. این مهم است که خودتان راجع به راه های مناسب برای مراقبت از نوزادان  و نحوه اطمینان از یک تجربه عکاسی امن و راحت برای آنها (و والدینشان) در طول جلسه، به والدین آموزش دهید.

آتلیه کودک

اهمیت دکور آتلیه کودک

اطمینان ازکامل بودن دکور آتلیه کودک شما، مهترین کاری است که می توانید قبل از شروع کار عکاسی از کودک آن را انجام دهید. بیاموزید که چگونه یک کودک را اداره کنید و مواردی را که ممکن است کودک یا والدینش در حین عکس برداری به آن نیاز پیدا کنند، از قبل تهیه و برطرف کنید. اکنون که می دانید چه مواردی برای دکور آتلیه کودک شما ضروری است، پس از تهیه آنها، با برنامه ریزی و اعتماد به نفس، کار خود را آغاز کنید.